Vervolg vrijdag tot zondag - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Rosa Waal - WaarBenJij.nu Vervolg vrijdag tot zondag - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Rosa Waal - WaarBenJij.nu

Vervolg vrijdag tot zondag

Door: rosavdwaal

Blijf op de hoogte en volg Rosa

09 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Vervolg vrijdag tot en met zondag.

Vrijdag moest ik om half 10 op school zijn. Eigenlijk al eerder om je te registreren, maar dat had ik de dag ervoor al gedaan. Ik moest me alleen even melden bij een meneer die een lijst aan het afvinken was. Uiteraard stond ik er niet bij op de lijst. Alsof het nog niet stroef genoeg verliep daar. Toen heb ik maar gewoon tegen die man gezegd dat ik mijn naam wel gewoon onderaan zou schrijven. Daarna zijn we met zijn alle naar een ander gebouw gelopen wat het Armanda House heet. Daar kregen we een welkom praatje. Na dat praatje gingen er een hele hoop studenten weer terug naar school om hun begin test te maken om te bepalen op welk niveau ze zitten. Een paar leerlingen hadden die test al thuis gemaakt en ik hoefde hem niet te doen want ik stroom door vanuit Malta. Wij kregen een soort welkom les. Dat sloeg eigenlijk echt nergens op haha. Moest je bijvoorbeeld tegen 5 mensen om je heen hi, hello of alright zeggen…
Rond 12 uur hebben we een ronde door de stad gelopen zodat we die een beetje konden leren kennen. Dat was wel leuk.
Mijn moeder en oma waren die dag op pad gegaan met de auto. Toen ik om half 3 klaar was heb ik hun gebeld en zijn ze terug komen rijden. Om 3 uur ben ik naar hun hotel gelopen en kwam ik ze bij de autoparkeerplaats tegen.

Waar ik nou ineens aan denk. Dat ben ik vergeten te vertellen, maar de parkeergarage is heel duur hier en de vrouw bij de receptie van het hotel had verteld dat het van 6 uur smiddags tot 8 uur in de ochtend gratis parkeren was en op zondag de hele dag naast een enkele gele streep. Dus woensdag hebben we hem gewoon in de parkeergarage laten staan, maar dinsdag ben ik met mijn moeder die auto uit de parkeergarage gaan halen en hadden we hem gewoon buiten een stukje verderop geparkeerd. Toen zijn we nog even naar mijn kamer geweest en hebben we nog wat lekkers gekocht in de winkel tegenover mijn flat. Toen bedacht mijn moeder om gelijk even een rondje te lopen langs de pubs/restaurantjes om te kijken of het nu drukker was dan de dag ervoor. Aangezien het nu later was. En heeel toevallig liepen we langs onze auto waar een politie agent bij stond met een boekje, dus wij staan zo te kijken zegt die man is dit u auto, dus mijn moeder ja hoezo heb ik een boete. Nee nu bent u er dus dan is het goed (dat gebeurt in Nederland niet gauw als ze al met hun boekje in hun hand staan) stonden we dus helemaal niet langs een gele streep en moesten we daar dus gewoon betalen. Echt heel toevallig dat we daar langs liepen, maarja wij gelijk de auto ingestapt en verder gereden toen kwamen we in de straat langs de rivier en daar had je wel een enkele gele streep, maarja we zaten nu zo te twijfelen of je daar ook niet moest betalen dus was ik het gaan vragen aan een stel op straat, maar die zeiden dat je gewoon moest betalen tot middernacht, maar dat het dan wel goedkoper tarief was. Nja toch wisten we het nog niet helemaal dus ben ik in de auto blijven zitten en is mijn moeder terug gelopen naar het hotel. Daar zeiden ze oh u kunt hem gewoon voor het hotel parkeren tot morgen ochtend 8 uur gratis. Daar was een klein stukje enkele gele streep. En het scheen dus dat dat echt per plek verschild en bij die andere enkele streep hadden we dus waarschijnlijk wel moeten betalen haha. Nja nu stond die dus lekker recht voor het hotel. En daar heeft die dan ook de rest van de week gestaan van 6 uur tot 8 uur. Mijn oma was alleen wel ontzettend ongerust, want het duurde allemaal zolang. Die wist even niet waar ze het moest zoeken en wist onze nummers niet. (die stonden wel in haar mobiel, maar dan moet je ze wel kunnen vinden haha)

Oke dat was even weer een verhaal tussendoor. Waar was ik..oh ja rond 3 uur liep ik terug en kwam ik mijn moeder en oma tegen. Toen ben ik nog even met mijn moeder de stad in gegaan voor een bord, bestek en een glas. Uiteindelijk in een soort van bijenkorf ben ik dan geslaagd en heb ik een bord, schaaltje, bestek en een glas gekocht. Toen zijn we nog even de supermarkt ingegaan voor wat lekker voor onder het spelletje Skibo en zijn we terug gegaan naar mijn oma. Die zat al met de kaarten te wachten. Dus hebben we gezellig onder het genot van een drankje en een hapje zitten kaarten. Een beetje later op de avond zijn we wat gaan eten. Dit keer waren we naar een plaatsje gelopen waar ik ook met school langs was gelopen. Daar was het enorm druk en hebben we in een apart restaurantje wat gegeten. Ik was alleen niet lekker geworden en voelde me ontzettend beroerd, dus zijn we niet laat weer weggegaan. Toen we terug liepen liepen er meiden over straat in super blote jurkjes zonder jas of iets. Nou ik had het al enorm koud, maar als ik daar naar keek kreeg ik het nog kouder. Die engelse sporen niet hoor. Zelfs eentje met alleen een bovenstukje. Die had een hele blote buik brrr. Toen ben ik lekker naar bed gegaan.

Zaterdag moest ik even om half 11 mijn rooster halen, maar daarvoor was ik al vroeg naar mijn moeders hotel gegaan om daar te douchen. Want ik voelde me ook niet goed (ik wilde natuurlijk naar huis). Toen ben ik mijn rooster gaan halen op school. En je raad het nooit… mijn rooster lag er niet bij. Dus ik beneden naar de receptie.. Ze zouden hem maken en ondertussen kon ik dan even bij de residentie bijeenkomst zitten. Daar vertelde Kaja gewoon wat regeltjes en belangrijke informatie en ondertussen werd mijn rooster gebracht. Ik ben nu alleen wel op niveau B2.3 ingedeeld terwijl ik eigenlijk B2.1 ben, maar dat komt omdat ik het boek van B2.3 heb, want in Malta was dat systeem veranderd. Maarja ik zeg niets als ik het allemaal begrijp en goed mee kan met de andere studenten haha. We zullen zien. Om 11 uur / half 12 zaten mijn moeder en oma buiten op het bankje bij school te wachten op mij. Toen zijn we een rondje door de stad gelopen en zijn we bij een markt terecht gekomen. Daar zijn we doorheen gelopen en hebben we ergens wat gegeten. Daarna zijn we naar de auto gegaan en zijn we naar Clevedon gereden, naar de kust. Dat vond ik wel leuk. Terug heb ik nog verschillende plaatsten in de tom tom gevoerd en hebben we wat aparte straatjes gehad, waar je liever geen tegen ligger tegen komt. Dat was leuk. Toen we terug kwamen hebben we nog even zoals gebruikelijk een potje skibo gespeeld en hebben we Scrumpy gedronken. Dat was wel lekker, maar ik proefje niet echt verschil met de andere appelcider die we de dagen ervoor al op hadden. Daarna zijn we in een grote pub / discotheek wat gaan eten. En ben ik iets eerder weggegaan om nog wat foto’s van mijn moeders camera op mijn laptop te zetten. Mijn moeder en oma waren ondertussen al naar hun hotel gelopen en daar ben ik toen ook heen gegaan. Daar hebben we nog wat skibo gespeeld en ben ik naar mijn kamer gegaan. Uiteraard met een heeel verdrietig gevoel, want ik wist dat ze de volgende dag naar huis zouden gaan.

Zondag werd ik al heeeel vroeg wakker en heb ik nog lang wakker gelegen. Ik kon echt niet meer slapen. Gelukkig voelde ik me wel aardig goed. Mijn moeder en oma zouden mij ophalen , maar omdat ik toch al vroeg wakker was ben ik naar hun gegaan. Toen hebben hun de auto ingeladen en zijn we met de auto naar school gereden. Daar stond al een groep met leerlingen te wachten. Na nog een tijd te hebben gewacht gingen we eindelijk naar de bus om naar Oxford te gaan. Ik heb gauw mijn moeder en oma gedag gezegd en ben achter mijn nieuwe vrienden aangegaan. Dat was eventjes moeilijk, maar toen ik bij de bus was ging het wel weer. Het was wel goed dat ik gelijk wat ging doen dus dat mijn gedachten daar gelijk af werd gezet. Eenmaal in Oxford aangekomen zijn we langs een aantal Colleges van de Oxford university gelopen en daarna hadden we vrije tijd. Toen zijn we ergens wat gaan drinken en zijn we door het winkelcentrum gelopen. Om half 2 moesten we weer bij een meeting point zijn en zijn we een kerk gaan bezichtigen. Daarna hadden we weer vrije tijd tot half 5, maar wij wisten niet echt meer wat we in al die tijd moesten doen. We zijn nog bij het winkeltje van Alice (in wonderland) geweest en hebben nog ergens thee en chocomel gedronken. Ik vond Oxford niet heel bijzonder eigenlijk, maar het was wel leuk een keer geweest te zijn. Ben wel blij dat ik niet naar die EF daar ben gegaan.
Eenmaal weer in Bristol ben ik naar mijn kamer gegaan en wilde ik op internet gaan in de kamer waar ik gebruik mocht maken van het internet. Alleen daar stond ineens een koffer en een tas. Daar is dus vandaag een meisje ingekomen. Een beetje jammer. Gelukkig mocht ik nog wel eventjes internetten. Maarja nu wil ik wel dat ze morgen toch eindelijk mijn eigen internet is gaan maken, dus daar ga ik morgen weer achterheen. Nja na wat te hebben geinternet wilde ik mijn eten op gaan warmen. Ik had een blikje soep dus die had ik in mijn kom gedaan, maar toen ik de magnetron open trok. OMG wat een lucht, niet normaal smerig. Ik ga dus morgen ochtend een grote koelkast magnetron reiniging doen, want dit vind ik echt niet normaal. Dus ik had even gelijk gegeten en gedronken en heb mijn ongewarmde soep weggegooid. Toen ben ik mijn kamer een beetje aan kant gaan maken, want daar was ik nog niet echt aan toe gekomen en ik had overal nog plastic tasjes staan met dingetjes die ik had gekocht. Daarna ben ik naar de winkel tegenover mij nog wat extra poetslappen wezen halen voor de grote schoonmaak morgen. En heb ik op mijn kamer nog wat muziek geluisterd. Uiteindelijk begon ik toch wel honger te krijgen dus ben ik naar het hotel gegaan waar mijn moeder en oma hadden gezeten. Daar heb ik een heerlijk visje op met gepofte aardappel en boontjes. Ook had ik daar gelijk wifi gekocht en heb ik na het eten nog even op internet gezeten. Mijn moeder had op de terugweg auto pech gekregen in belgië, dus dat is ook nog een heel verhaal apart. Maarja dat kan zij beter vertellen dan ik, want ik was er niet bij. Nu ik dit nog aan het schrijven ben in word (aangezien ik geen internet heb en anders misschien sneller wat vergeet) is het al 1 uur in Engeland, dus ga ik lekker slapen.
Morgen mijn eerste echte schooldag. Ben benieuwd naar mijn klasgenoten. Ik hoef wel pas om 12:40 uur te beginnen, dus in de ochtend wordt het boenen en neus dicht knijpen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bristol

Bristol

Recente Reisverslagen:

06 April 2012

vrijdag 6-4

27 Maart 2012

Dinsdag 27-3

08 Maart 2012

donderdag 8-3

24 Januari 2012

dinsdag 24-1-2012

17 Januari 2012

dinsdag 17-1
Rosa

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 32656

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 02 Augustus 2014

Stage in Suriname

04 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Bristol

22 September 2011 - 10 December 2011

Mijn eerste reis naar malta

Landen bezocht: