09-01-2012 eerste paar dagen in Bristol - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Rosa Waal - WaarBenJij.nu 09-01-2012 eerste paar dagen in Bristol - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Rosa Waal - WaarBenJij.nu

09-01-2012 eerste paar dagen in Bristol

Door: rosavdwaal

Blijf op de hoogte en volg Rosa

09 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Zo na de eerste paar dagen in Bristol te hebben overleefd zal ik maar weer is mijn waarbenjij bijwerken. Ik hoop dat ik niets vergeet te vertellen, want waarschijnlijk ben ik alweer een aantal dingen vergeten (ik word oud).

Dinsdag avond na dat mijn vriendinnetjes nog even gedag waren wezen zeggen ben ik mijn tassen maar is in gaan pakken haha. Ik hoefde nu toch niet op gewicht te letten dus heb ik zomaar wat in 2 grote tassen gegooit haha. Een hele grote tas vol met kleren de andere met schoenen en boeken. Hopelijk ben ik niets vergeten dacht ik nog.

Woensdag ochtend zijn we al om half 7 mijn oma aan de hoeksche weg gaan halen. Toen zijn we doorgereden naar Chalais en daar hebben we de boot gepakt naar Dover. Dat ging allemaal wel volgens plan en we hebben zelfs nog een boot eerder dan gepland kunnen nemen. Oma vondt de golven op de boot nog niet hoog genoeg, maar ze waren zeker hoger dan een meter. Ik vond het wel prima haha. Eenmaal in Engeland aangekomen zijn we in ongeveer 3 en half uur naar Bristol gereden.
Eenmaal in Bristol aangekomen hebben we eerst ingecheckt in het hotel waar mijn oma en moeder gingen slapen. Daarna zijn we naar mijn studentenflat om de hoek gelopen. Daar konden we niet in en moest ik de beveiliging bellen. Dat was een beetje een probleem, want mijn moeder en ik hadden allebei geen verbinden, maar goed dat mijn oma haar mobieltje bij had. Na 3 keer die beveiliging gebeld te hebben kwam dan eindelijk Kaja (de vrouw die over de residenties gaat bij EF) om mijn pasje te geven. Alleen was er wel een beetje een probleem, want ze hadden me pas donderdag verwacht en nog niet woensdag. Wat een beetje vreemd is, want ik betaal al vanaf 1 januari als het goed is. Nja gelukkig was mijn kamer op de eerste verdieping al klaar. Ik kon alleen nog geen sleutel krijgen, dus kon ik mijn deur niet op slot doen. Ik kreeg wel een ander pasje om in ieder geval de flat in te komen en dan zouden ze de deur van mijn afdeeling open houden. Nja prima dan zou ik de andere dag mijn sleutel kunnen halen en zou ik deze nacht gewoon mijn ipad en laptop bij mijn moeder zetten. Mijn moeder moest alleen in de kamer nadat Kaja weg was gelukkig nog even aan mijn nachtlampje zitten die gelijk afbrak. Ook viel gelijk al het licht uit op onze afdeling haha. Gelukkig hoefde we alleen maar een schakelaar om te zetten en toen deed alles het weer. Behalve dan mijn nachtlampje dat af was gebroken en mijn bureau lamp deed het ook niet meer. Dus dat hebben we gelijk gezegd en dat zou gerepareerd worden. Ook mijn internet kabel deed het niet, maar dat zouden we de andere dag wel zeggen. Toen zijn we weer naar de hotel kamer en hebben we even gezeten toen zijn we een rondje gaan lopen om wat te eten, maar overal was het uitgestorven. Wij een heel rondje gelopen en uiteindelijk bij een restaurant naast het hotel zijn we gaan eten. Toen kwamen we er wel achter dat we gewoon wat te vroeg waren gaan eten en dat we bij een duur restaurant zaten haha. Maarja daarna weet ik niet meer goed wat we hebben gedaan denk gewoon naar de hotel kamer en daar heb ik nog even gedoucht en toen heeft mijn moeder me nog even naar mijn flat gebracht. Wat maar goed was want bij mijn afdeling was de deur dicht dus daar kon ik dus niet in.. Ik weer naar de beveiliging beneden. Die had me geholpen binnen te komen. Daarna zijn we lekker gaan slapen.

Donderdag ochtend ben ik eerst s'ochtends naar het hotel gelopen waar mijn moeder en oma zaten te ontbijten en daarna zijn we naar school gegaan om mijn sleutel te halen. Eenmaal daar aangekomen vertelde Kaja dat er tegenover mij flat bij een andere flat een soort receptie was en daar moest ik mijn sleutel halen. En ik heb gelijk nog verteld van mijn licht en mijn internet. Ze zei dat dan waarschijnlijk mijn kabeltje niet goed was dus dat ik dan gelijk daar een nieuw kabeltje moest vragen, maar ik kon het beste rond half 11 gaan. Dus zijn we eerst nog een goed fietsenslot wezen kopen. Daarna zijn we naar die receptie gelopen en heb ik mijn sleutel en nieuw kabeltje gehad. Die heb ik gelijk getest en hij deed het nog niet. Dus ik weer terug. Toen moest ik een nummer bellen en die zou me begeleiden achter de computer. Dus ik dat nummer gebeld, maar dat was een drama want hij begreep mij niet en ik hem niet want mijn instellingen staan in het nederlands en hij zei alles in het engels. Dus na een tijd aan de telefoon te hebben gezeten heb ik maar opgehangen en is mijn moeder terug gegaan en toen kwam die man mee zodat hij kon bellen. Na een eeuwigheid waren we er dan eindelijk achter dat mijn computer en kabeltje het wel gewoon in een andere kamer deden, dus dat het aan dat ding in de muur lag. Daar zou die dag of vrijdag iemand voor komen. Nja toen zijn we maar de stad ingegaan en hebben we wat inkopen gedaan, want ik was natuurlijk weer handoeken vergeten en hebben we gelijk theedoeken gekocht en wat schoonmaakspullen. Ook zijn we opzoek gegaan naar een eigen bord, beker, mes, vork, lepel en glas. Helaas vonden we alleen maar een beker haha. Na heel de winkelstraat te hebben uitgelopen was oma het lopen ook wel een beetje zat en zijn we terug gegaan naar het hotel. Daar hebben we een potje skibo gespeeld. Daarna hebben we in een pub pizza gegeten en skibo gespeeld haha. Voor ik naar mijn flat ging ben ik weer even bij hun wezen douchen en zijn we weer lekker gaan slapen.

Vrijdag tot Zondag wordt vervolgd haha

  • 09 Januari 2012 - 00:47

    Marina:

    Wat een verhaal he Roos; en dan te bedenken dat dat nog niet eens alles is van die 2 dagen en dat er ook nog 2 dagen volgen.
    Poepoeh, wat een stress!
    Ik heb net een beklagmail naar de organisatie gedaan dus we gaan er van uit dat het maandag opgelost is.
    Roos maak er ondanks de vervelende start wat moois van in Bristol!
    xxx

  • 09 Januari 2012 - 09:08

    Mieke:

    Wel,Wel wat een verhaal, en ik begrijp dat dit nog niet eens alles is. Dat krijg ik hoop ik nog wel te horen. Na zo'n start kan het alleen maar beter worden, toch? We gaan je weer volgen. Veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bristol

Bristol

Recente Reisverslagen:

06 April 2012

vrijdag 6-4

27 Maart 2012

Dinsdag 27-3

08 Maart 2012

donderdag 8-3

24 Januari 2012

dinsdag 24-1-2012

17 Januari 2012

dinsdag 17-1
Rosa

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 32686

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 02 Augustus 2014

Stage in Suriname

04 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Bristol

22 September 2011 - 10 December 2011

Mijn eerste reis naar malta

Landen bezocht: