Almost 10 weeks in Malta - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu Almost 10 weeks in Malta - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu

Almost 10 weeks in Malta

Door: rosavdwaal

Blijf op de hoogte en volg Rosa

30 November 2011 | Malta, Valletta

Morgen ben ik alweer 10 weken in Malta en nog 10 nachtjes slapen en dan mag ik dan eindelijk weer naar huis. Afgelopen zaterdag ben ik weer naar de bioscoop geweest. Dat was gezellig. Zondag ochtend toen ik mijn was ging doen. Kwam ik er ineens achter dat ik die dag een nieuwe kamergenoot zou krijgen. Nou had ik net mijn was laten doen dus mijn kleren hingen door heel de kamer te drogen haha. Ze kwam pas in de avond. Een meisje uit Slowakije. Ik zei tegen een paar mensen in Nederland net barbie uit oh oh cherso, alleen is die spontaner denk ik. Ze kwam binnen met tijgerprint laarsjes en een tijgerprint sjaaltje en lang geblondeerd haar (vandaar barbie). Ik probeerde een gesprek met haar te voeren, maar haar engels is zeer slecht. Dus ze schude alleen maar een beetje onbegrijpend met haar hoofd. Dat was opzich wel lastig. Eerst dacht ik ze is gewoon verlegen, vandaar dat ze het niet echt durft te praten, maar nu denk ik dat ze gewoon geen engels kan. Ze is hier maar voor 13 dagen en gaat dus nog eerder weg dan ik.. dus ik vraag me af wat ze hier denkt te leren in 2 weken. Gisteren heb ik haar meegevraagd voor het avondeten. Ik probeerde maar een beetje het woord te houden zodat het niet zo'n lange stilte ging worden en sommige vragen heb ik op verschillende manieren proberen te stellen zodat ze het misschien bergeep. Bijvoorbeeld ik vroeg of ze leuke mensen in der klas had: Poging 1: Are the people in your class nice? Poging 2: Do you like the people in your class? Poging 3: Are the people in your class friendly? Volgens mij heeft ze het hier niet echt naar haar zin, maar ze probeerd ook niet echt te praten. En gisteren avond zat ze op haar bed en ik ook en ging ze via facebook tegen me praten haha. Misschien was dat makkelijker voor haar met google translate ofzoiets. Vandaag ben ik met stephanie (oostenrijk) wezen lunchen bij het strandje en uit school ben ik met haar en Victoria (venezuela) wat wezen drinken dat was wel gezellig. Vanavond ga ik ook met Stephanie eten. Ik heb toch vouchers over, dus heb ik haar meegevraagd. Zal mijn kamergenoot ook nog meevragen, maar die zag ik al met iets van de mac donald's zitten..

  • 30 November 2011 - 17:37

    Marina:

    Haha, als ik het nu weer zo lees, erg grappig dat verhaal van Barbie.
    Roos, gewoon aardig tegen haar blijven en blijf ook proberen haar mee te krijgen met het eten enzo...
    Ze heeft het vast erg moeilijk (denk nog eens aan jezelf in het begin) en wil ze wat engels leren moet ze toch echt met anderen praten.
    Dus offer je op (hihi) en krijg haar aan de praat. Dat moet je toch wel lukken zeker ? :-)
    Gr en tot de 10e december.
    xxx

  • 30 November 2011 - 23:07

    Anoniem Haha:

    en als je nou terug komt met zon buikie als haar zonder kleurplaat ben ik gewoon blij hor

  • 01 December 2011 - 09:30

    Rosa Van Der Waal:

    hahaha ik vraag me af wie anoniem is ;)
    maar reken er maar niet op hoor, dan kan het altijd meevallen...

  • 01 December 2011 - 09:31

    Rosa Van Der Waal:

    en haar buikje is nu wel wat anders hoor.. ze heeft denk een
    tijdje stil gezeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Mijn eerste reis naar malta

Recente Reisverslagen:

09 December 2011

Last day in Malta

04 December 2011

Zondag 4-12

03 December 2011

Zaterdag 3-12

30 November 2011

Almost 10 weeks in Malta

25 November 2011

Vrijdag 25-11
Rosa

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 32657

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 02 Augustus 2014

Stage in Suriname

04 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Bristol

22 September 2011 - 10 December 2011

Mijn eerste reis naar malta

Landen bezocht: