Zondag 16-10 - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu Zondag 16-10 - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu

Zondag 16-10

Door: rosavdwaal

Blijf op de hoogte en volg Rosa

16 Oktober 2011 | Malta, Valletta

Toen ik opstond regende het hier.. dus ben ik nadat ik gedoucht was naar het hotel van Niels en Cherique gegaan. Ik was helaas te laat voor het ontbijt hier. We zijn wezen zwemmen bij hun in het hotel. En nog even naar de sauna en turkse hamam geweest. Turkse hamam stelde niet veel voor. Het was niet zoals in turkije. Je kon hier alleen maar op zo'n warme plaat gaan liggen. Na het zwemmen zijn we gaan lunchen in Bay street. Toen we geluncht hadden zijn we weer naar hun hotel gegaan en hebben we gevraagd hoe je naar Valletta kon rijden. Die man zei alleen dat daar vandaag niet veel te beleven was, omdat er een hoop winkeltjes gesloten waren. Dus die stelde voor om naar Mdina te gaan. Wij zeiden gelijk dat we daar gisteren waren geweest en dat we dat erg saai vonden. Toen zei die ook dat hun het de slapende stad noemde. Misschien meer iets voor echte cultuur snuivers. Toen stelde die voor om naar Isla (Senglea), Birgu (Vittoriosa) en Kalkara te gaan. Wij zijn als eerste naar Isla gegaan. Daar was dus helemaal niets te beleven. Heb nog nooit zo'n dood stadje gezien. Maarja achteraf dachten we die man vond Mdina ook leuk. Dus logisch dat die ons naar zoiets stuurde. Daarna zijn we nog even in Birgu gaan kijken daar hebben we nog wat gedronken.. Maar dat stelde ook niet veel voor. Uiteindelijk zijn we naar gewoon bij Sliema nog wat bij een restaurantje aan de waterkant gaan drinken. Ondertussen was het al kwart over 6 en zijn we met de auto terug naar St. Julians gegaan. Geen parkeerplekje te vinden. Na lang zoeken hadden we er dan eindelijk een gevonden. Toen zijn we bij dat restaurantje wezen eten waar ik eigenlijk gisteren had willen gaan eten. Dat was weer goed eten en daar hebben we na het eten buiten nog een tijd wat zitten drinken. Vanaf dinsdag geven ze weer goed weer op, maar ik hoop voor Niels en Cherique dat het morgen al goed weer wordt, want dan kunnen ze zo'n tour met de boot doen langs comino, de blue lagoon en gozo. Maar we zullen zien. Ik moet morgen helaas gewoon weer naar school...

  • 17 Oktober 2011 - 09:17

    Martine:

    Hi Rosa,
    Ik heb al je verslagen gelezen van de afgelopen week,echt ontzettend leuk om te lezen hoe goed je t naar je zin hebt en alle leuke dingen die je doet.
    Wat superleuk dat je broer met z'n vriendin er nu zijn..toch even fijn bekende gezichten om je heen.
    En binnenkort nog meer bezoek heb ik gehoord haha nou heerlijk hoor meid.
    Had ook graag even bij je willen kijken daar hahah maar dat houden we tegoed voor in Bristol haha

    X martine

  • 17 Oktober 2011 - 12:19

    Marina:

    Heerlijk weer een verslag.
    En wat een leuke foto's
    Vooral die waarop je broer je zo lief een kusje geeft.
    Je snapt wel dat papa en ik daar van smullen....
    Heeft ie je al zo gemist??? hahaha
    En die foto van die turkse meneer en mevrouw .... geweldig wat een stel!
    Ik hoop van harte dat het weer inmiddels een beetje opknapt bij jullie, want regen hebben we in Nederland al genoeg gehad.
    Doe iedereen de groetjes van ons en tot de volgende x.
    Kus

  • 17 Oktober 2011 - 14:42

    Mieke Van Der Hoeven:

    hoi die Rosa, fijn dat alles, behalve het weer, is opgeknapt. Dat het toch zo fijn kan zijn om je broer in de buurt te hebben. Veel plezier allemaal!!!!!!!!

  • 17 Oktober 2011 - 19:31

    Corrie:

    Zit ik net een heel verhaal te typen, was ik het ineens kwijt. ;( grrrr maar goed .... ga maar weer aan 't begin beginnen.
    Hoi Roos,
    Net even weer de laatste verslagen van je zitten lezen en de foto's bekeken, t ziet er gezellig uit zeg! Hartstikke leuk dat Niels en Cheriqe er zijn, jullie vermaken je wel zo te zien.
    Eer het december is kan je wel als gids aan de bak, volgens mij ken je dan wel ieder holletje, straatje en kroegie!
    Je hebt wel gezien dat we gisteren bij Nick en Simon zijn geweest, 't was supergezellig met z'n drietjes en heb net wat foto's en filmpjes op Facebook gezet, alleen het laatste filmpje wil niet erg. Ach 't zal wel gaan lukken, gelukkig heb ik geen Blackberry, vorige week was de halve wereld in rep en roer, maar dat zul je vast wel gehoord hebben.
    De ouwetjes gaan ons nu maar opmaken voor THE Event of the Year: David Guetta, WHOW, dat wordt SUPER, COOL, GREAT, TOF, GEWELDIG en noem nog maar een paar superlatieven op!! Jemig, ik zal wel een week nodig hebben om alles weer een beetje in de plooi te krijgen, hahaha!
    Nog veel plezier met Niels en Cherique
    Doei, doei xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Mijn eerste reis naar malta

Recente Reisverslagen:

09 December 2011

Last day in Malta

04 December 2011

Zondag 4-12

03 December 2011

Zaterdag 3-12

30 November 2011

Almost 10 weeks in Malta

25 November 2011

Vrijdag 25-11
Rosa

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 32676

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 02 Augustus 2014

Stage in Suriname

04 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Bristol

22 September 2011 - 10 December 2011

Mijn eerste reis naar malta

Landen bezocht: