6e en 7e dag - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu 6e en 7e dag - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu

6e en 7e dag

Door: rosavdwaal

Blijf op de hoogte en volg Rosa

28 September 2011 | Malta, Valletta

De morgen na de welcome party ging mijn wekker al rond 8 uur. Ik had afgesproken met Laura mee te gaan ontbijten om 9 uur, maar ik was vergeten mijn huiswerk te maken dus dat heb ik snel nog op bed liggen maken. Toen ik half 10 op school aankwam had ik 2 uur dezelfde les en toen camebridge voorbereiding. De man die ik heb voor camebridge voorbereiding is echt super duidelijk en spreekt ook super duidelijk engels dus dat is wel fijn. Na school ben ik wat gaan drinken bij baystreet met Jip en Laura. Na wat gedronken te hebben zijn we onze bikini aan gaan doen en zijn we wezen zwemmen in het intercontinental hotel dat bijna naast mijn hotel zit. Ook zijn we nog lekker even in de sauna gegaan. Daarna zijn we nog gauw naar onze kamers gegaan en om 7 uur met een groepje wezen eten bij amigos inclusief Jip haar nieuwe kamergenoot die gisteren was aangekomen.Na het eten zijn we even naar de supermarkt geweest hier in de buurt en weer terug gegaan. Ik heb nog even wat geskyped met wat mensen en toen ben ik gaan slapen. Ik was nogal moe. Vanmorgen ging mijn wekker ook alweer om kwart voor 9, maar ik moest wachten want mijn spaanse kamergenoten waren in de badkamer aan het douche etc. Ik heb me gauw omgekleed en ben naar school gegaan. Ik had vandaag erg lang les. Van half 10 tot kwart voor 6 en ik heb lessen van 80 minuten. Ik had het vandaag zo koud op school door de airco dat ik gewoon in mijn lunchpauze waar ik maar 30 minuten voor had me snel om ben gaan kleden op mijn kamer. In een lange broek en een vest. Het regende vandaag ook op Malta dus de temperatuur viel buiten ook wel mee, maar daar kan je nog wel in een shirtje lopen. Ik moest vandaag een presentatie geven over a heart disease. Dat was echt een ramp, want je had 30 minuten om informatie te zoeken, dus ik wist mijn god niet waar ik het over had. Dat vond ik geen goede oefening want ze kan beter een dag voorbereiding geven zodat je zelf ook echt een beetje weet wat je aan het vertellen ben. Dat gaan we dus iedere week doen. Maar als het goed is met de volgende keer een dag voorbereiding. Deze schooldag was echt veeelte lang. Ik ben zo moe. Het laatste uur zat ik gewoon tegen degene naast mij Nederlands te praten terwijl degene helemaal niet Nederlands was. Nu zit ik even bij te komen op mijn kamer en mijn waarbenjij.nu even bij te werken. Om 7 uur heb ik afgesproken met wat meiden om te gaan eten. Nu gaan we weer op een nieuwe plek eten waar ik nog niet gegeten heb. Dus ben benieuwd wat we daar voorgeschoteld krijgen...

  • 28 September 2011 - 22:08

    Vera:

    Hey Rosa,

    superleuk om te lezen dat je al wat meer thuis bent op Malta. Ik volg je berichten elke dag, maar dat komt ook omdat ik precies weet waar je zit, hihihi… En ook omdat wij het zo leuk gehad hebben toen mijn nichtje er vorig jaar zat voor haar afstudeeropdracht en zij zelfs nog een half jaar langer bleef omdat zij het zo naar d'r zin had daar, en wij haar daar toen op gingen zoeken. Dus ik herken heel veel dingen van je foto's en verhalen. Maar geloof me, straks wil je niet meer weg!

    Ik had al gezegd tegen je mams, wanneer ga je, want dan probeer ik ook vrij te krijgen en ga met je mee, maar dat ligt helaas tocl moeilijker dan gedacht, omdat wij net verhuisd zijn met mijn werk en ik er een extra job bij gekregen heb op kantoor doordat mijn baas weg is!!! Maar ik blijf het proberen want ik vond Malta helemaal leuk, terwijl ik normaal altijd buiten Europa op vakantie ga! Ik vond het stapleven ook echt gezellig in Malta, maarja, ik ben volgens velen ook niet helemaal normaal wat dat betreft. Ik zeg dan: gelukkig niet, want je leeft maar 1 keer en dat moet je zo goed mogelijk doen (dat zei mijn mams altijd en wat je mams zegt is altijd waar!) Sorry Marina, als jij er anders over denkt (maar dat geloof ik niet, hahaha...) ga jij dit maar weer recht breien met je dochter dan, hihihi….

    Geniet ervan lieverd, ondanks dat je soms zware momenten hebt, later zul je er echt met plezier aan terug denken en denk je: wat ben ik blij dat ik dat toch maar gedaan heb!

    Have fun, XXX Veer

  • 29 September 2011 - 11:18

    Savanne:

    Rosaaaaaa!!
    super leuk dat je zo actief je blog bij houdt want nu weet ik precies wat voor leuke dingen je allemaal doet!:) De foto's zien er iig veelbelovend uit. En met het partyen zit het zeker wel goed daar. Volgens mij ga je het daar helemaal geweldig krijgen ook al is het nu een beetje wennen.. Heel veel plezier en vergeet het darten niet he;)

    Liefs,
    Savanne

  • 29 September 2011 - 12:54

    Marina:

    Reactie op Vera:
    Wat denk je zelf?
    Tuurlijk moet ze er van genieten; met volle teugen, want je weet maar nooit wanneer het ophoudt.
    Dus Roos: LUISTER NAAR JE MOEDER en GENIET!

    xxx

  • 29 September 2011 - 13:20

    Mieke Van Der Hoeven:

    Hallo
    Hier even een berichtje uit India. Blijf volhouden, en maak een hoop vrienden. En succes met je lessen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Mijn eerste reis naar malta

Recente Reisverslagen:

09 December 2011

Last day in Malta

04 December 2011

Zondag 4-12

03 December 2011

Zaterdag 3-12

30 November 2011

Almost 10 weeks in Malta

25 November 2011

Vrijdag 25-11
Rosa

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 32649

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 02 Augustus 2014

Stage in Suriname

04 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Bristol

22 September 2011 - 10 December 2011

Mijn eerste reis naar malta

Landen bezocht: