4e dag - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu 4e dag - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu

4e dag

Door: rosavdwaal

Blijf op de hoogte en volg Rosa

25 September 2011 | Malta, Valletta

Gisteren ben ik nog gaan eten met 4 andere gasten bij Amigos dat is een van de restaurants waar ik mag eten met mijn diner vouchers.. met een diner voucher kan ik een voorgerecht-hoofdgerecht-dessert & een drankje bestellen. Gisteren avond heb ik voor het eerst bijna een hele tosti weg gekregen. Dat ging dus gelukkig al beter. Toen ik eenmaal weer in mijn kamer was heb ik nog geskyped met moeders en iris. Alleen hadden hun een bbq bij ons in de schuur dus die gingen op een gegeven moment weg. Toen ben ik maar op rtl gemist hotter than my daughter gaan kijken. Ik had gister nog wel erge heimwee, maar gelukkig ging dat aardig weg door het skype. toen ik hotter than my daughter zat te kijken kreeg ik bericht van Wendy dat ze me had gevonden op skype dus heb ik daar ook nog een tijd mee op skype gezeten en mijn kamer een beetje laten zien via de cam. Daarna kwam mijn vader ook nog op skype en heb ik daar ook nog tot laat mee zitten kletsen..Michelle had me voor het eten al een pep talk gegeven, maar die kwam ook nog even op skype. Dus ik kreeg het nog druk. Dat lijde we lekker af. Gisteren ging ik met een goed gevoel slapen en heb ook lekker geslapen. Om half 5 werd ik nog even wakker omdat mijn kamer genoot thuis kwam, maar daarna sliep ik weer lekker verder.

Vanmorgen kwam ik dan ook pas om 9:15 uur uit bed. Ik voelde me aardig goed en heb me omgekleed. Alleen was ik te laat voor ontbijt helaas. Maarja had toch niet echt honger. Ben nog wel even wat flesjes water wezen halen en toen ben ik naar school gelopen. Ze hadden vandaag een surprise trip, maar mij was gisteren al verteld dat het een hele lange wandeling ging worden.. dus ik had stevige schoenen aangedaan. Helaas was niet iedereen daarvan op de hoogte. Maarja ik wel dus .. haha. Toen gingen we met de bus van school naar Dingli geweest en zijn we langs de Dingli Cliffs gelopen. De Dingli Cliffs is een 12 kilometer lange muur van kliffen langs de zuidkust van Malta ongeveer 3 kilometer ten zuiden van Rabat. De cliffen boden vroeger bescherming tegen vijanden. Heel interessant ik ben ook nog in een soort grot geweest waar vroeger mensen in woonde. Het was een zeer vermoeiende wandeling. Gelukkig had ik daar toen ik uit de bus stapte een banaan gekocht en die heb ik bijna helemaal opgegeten. Eenmaal weer terug aangekomen bij de bus heb ik nog een lion weg zitten werken en zijn we terug gereden naar de school. Toen gingen er nog een paar meiden naar het strand en ben ik snel mn bikini aan gaan trekken en naar hun toe gegaan. Helaas was het een beetje bewolkt toen we op het strand lagen en voelde ik op het laatst wat spetters. niet echt een bui, maar toch wat spetters. Gelukkig hadden we wel super goed weer tijdens het lopen met een beetje wind.
Nu zit ik weer op mijn kamer even alles bij te houden. Wat te skype etc.. Er kwamen net 2 nieuwe kamergenoten binnen 2 vriendinnen uit spanje. Dus ben benieuwd. Ik heb voorgesteld om ze de clubs te laten zien en wat met ze te gaan eten. Dus om 6 uur hebben we afgesproken bij de receptie. Ik hoop dat het klikt, want hun blijven tot 3 december dus bijna even lang als mij.
Ik heb foto's op facebook gezet, maar ik zal er hier ook een paar opzetten.

  • 25 September 2011 - 16:10

    Marina:

    Lieverd, wat een mooie foto's. Ik kan niet wachten tot ik ook naar Malta kan komen, want ik wil dat eiland ook zien. Ben heel erg blij en opgelucht dat je vandaag zowaar een tosti, banaan en lion naar binnen hebt gewerkt. Poeh poeh, das al 300% meer dan dat je de afgelopen 3 dagen hebt gegeten. Zie je wel: het gaat de goede kant uit! Je bent absoluut een toppertje zoals jij je er toch doorheen weet te slaan. Petje af hoor meid. Zit ik vandaag thuis in zak en as over hoe slecht je het daar hebt en dan lees ik nu dat je een leuke dag hebt gehad en je beter voelt.! geweldig meid, hou vast dit positieve gevoel en gaan met die banaan! xxx

  • 25 September 2011 - 17:17

    Martine:

    Meid wat ben ik bij met je verslag van deze dag..ik zat m ook al helemaal te knijpen haha..even paar dagen afzien maar t komt goed...
    Ik ben skype aan t uitvogelen dus binnenkort kunnen we live kletsen! ;)

    X

  • 25 September 2011 - 22:12

    Wendy:

    Rosieee,
    Gelukkig dat het weer wat beter gaat. Pak van mn hart! :p
    Toch maar de wandeling gaan maken. goed gedaan, haha ;)
    Morgen je eerste schooldag volgens my. Spannend voor t eerst de schoolbanken in daar, maar zal vast goedkomen, aangezien je engels daar hardstikke goed is! haha

    Ik ga naar mn bedje. We kletsen snel weer ff verder op skype! =)

    Succes morgen!!
    xxxwendiiees

  • 26 September 2011 - 04:38

    Elise Van Holten:

    Hoi Rosa
    Je moeder vertelde zaterdag op de BBQ over je blog dus ik heb je eerst is opgezocht en je blog met een kopje koffie er bij zitten lezen, wat een spannende dagen heb je meegemaakt maar wat super om te lezen dat het al weer wat beter met je gaat. Volhouden hoor! Je kan heel goed schrijven, recht uit je hart, wie weet een mooie toekomst????
    Vandaag je 1e shooldag, ik ben wel nieuwsgierig hoe je het gaat vinden maar volgens mij zit dat wel goed. Wat mij zo heel erg leuk lijkt is de vele nationaliteiten om je heen, bijzonder hoor en wie weet zit er nog een vriendinnetje voor het leven tussen. Nou ik hoop dat je weer goed hebt geslapen en wens je een zonnige maar vooral fijne schooldag. Hou vol hoor meid iedereen hier is enorm trots op je!! Elise.

  • 26 September 2011 - 07:07

    Mieke:

    Goedemorgen,

    Helemaal toppie dat je met die wandeling bent meegegaan. En die inside info over goede schoenen, kwam goed uit. Hartstikke mooi dat het beter gaat. Vandaag veel succes in de schoolbanken. Volhouden hoor!!!!!!

    Liefs Mieke (en GJ)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Mijn eerste reis naar malta

Recente Reisverslagen:

09 December 2011

Last day in Malta

04 December 2011

Zondag 4-12

03 December 2011

Zaterdag 3-12

30 November 2011

Almost 10 weeks in Malta

25 November 2011

Vrijdag 25-11
Rosa

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 32972

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 02 Augustus 2014

Stage in Suriname

04 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Bristol

22 September 2011 - 10 December 2011

Mijn eerste reis naar malta

Landen bezocht: