2e dag en 3e dag - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu 2e dag en 3e dag - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu

2e dag en 3e dag

Door: rosavdwaal

Blijf op de hoogte en volg Rosa

24 September 2011 | Malta, Valletta

Toen ik wakker werd op vrijdagochtend 23 september om half 8 keek ik naast me en had mijn kamer genoot een jongen meegenomen het bed in.
Gelukkig ben ik er niet eerder van wakker geworden, want vond het nu al geen fraai gezicht.. Ik voelde me behoorlijk beroerd hoewel ik wel goed vast geslapen had. Ik ben er zo snel mogelijk uit gegaan en omgekleed en gauw naar school gegaan met de bedoeling daar met iemand te kunnen praten over mijn erge heimwee. Helaas was de school nog dicht, dus ben ik weer terug gelopen naar mijn hotel en ben daar tot 9 uur bij de receptie gaan zitten.Aangezien ze daar lekker airco hebben. Toen het eindelijk 9 uur was ben ik naar school gegaan. Daar zei ik aan de balie dat ik me niet goed voelde en dat ik naar huis wilde. en wie ik daarvoor moest spreken. Dat meisje begreep echter dat ik niet lekker was en me ziek kwam melde. Dus ik nee uitgelegd dat ik iemand nodig had die mij kon helpen een vlucht terug te boeken. Toen werd ik naar de rechter hand van de directeur gestuurd. Daar ook heel mijn verhaal gedaan en zij zei dat het wel mogelijk was dat ik naar huis ging. Als ik echt naar huis wilde, maar dat ik beter de introductiedag mee kon doen en dan daarna weer naar haar toe kon komen om met haar en de directeur te praten. Daar was ik het wel mee eens.
Dus ik weer gaan zitten waar er lekker airco was en toen werden we allemaal een lokaal ingeroepen. Dus ik daar ook naar binnen. Voor je naar binnen ging kreeg je een blaadje waar ook de score van je test op stond die ik thuis al had gemaakt. Ik had ongeveer b1, maar vergeleken bij menige hier is dat nog best goed. Eenmaal in het klas lokaal kregen we introductie van de directeur. Dat was wel grappig want je moest degene naast je leren kennen en haar naam en plaats waar ze vandaan kwam onthouden en iets spannends over haar. En dan moest jij degene voor gaan stellen. Ik heb dus Victoria uit Venezuela voorgesteld en gezegd dat ze van het strand houdt.
Dat ging wel goed. Na heel de introductie hadden we lunchpauze, maar aangezien ik nogal last heb van niet kunnen eten. Had ik die toch niet nodig, maar ben ik weer naar de rechter hand van de directeur gegaan om te zeggen dat ik echt naar huis wil. Die had net een mail uit amsterdam ontvangen over mij en mijn heimwee en dat ik het toch echt even moet proberen. Tenminste het weekend. Dus vroeg ze of ik wat met haar wilde gaan drinken. Dat heb ik toen gedaan en ze had gelijk een muffin voor me besteld. Alleen heb ik daar maar 3 hapjes van op meer kreeg ik niet weg. We zijn nog even op het dakterras bij de school gaan zitten en hebben wat gepraat. Er kwam ook een man bij zitten die directeur is geweest van een ef school in amerika.
Die was ook erg aardig. Toen ben ik weer naar mn les gegaan en is die directeur nog even naast me komen zitten. Hij vroeg of dat mocht en ik zei ja. Toen vertelde die me nog een heel verhaal over toen hij directeur was dat er daar ook een meisje was die naar huis wilde. Ik denk dat die dat vertelde om mij een beetje op te beuren. Nadat hij dat verhaal had verteld is hij weer weg gegaan en kreeg ik introductie over hoe de lessen er bij Ilab uit gaan zien.
Daarna moesten we per 3 mensen een lokaal binnen en kregen we een mondelinge overhoring. Er werden wat vragen gesteld. Stelde niet heel veel voor. Als je dat had gedaan moest je naar een ander lokaal zelf en daar werd je opgenomen met een cam en een microfoon en moest je op je beste engels vragen gaan beantwoorden. Dat was ook niet super moeilijk alleen bleef ik bij 1 vraag een beetje hangen haha.
Daarna gingen ze weer een wandeling naar sliema maken en ben ik met een groepje naar het strand gegaan.
Eenmaal bij het strand aangekomen besloten we naar de ef beachclub te gaan want daar heb je schaduw. Deze was helaas dicht. Toen zijn we maar weer terug naar school gegaan en hebben we bij de kantine een hele tijd buiten gezeten. Daar hebben Kevin en ik 2 meiden uit Chili proberen te leren kaarten (31e) Dat viel niet mee en we kregen de indruk dat ze het niet erg leuk vonden dus zijn we daar maar mee gestopt. We hebben nog wel wat woordjes uitgewisseld hoe je dat in het nederlands zegt en in hun taal alleen ben ik die helaas alweer vergeten.
Toen het eenmaal half 6 was konden we onze ef id kaart ophalen.
Daarna ben ik nog wat gaan eten met Kevin, want de meeste mensen slapen in een gastgezin dus die krijgen daar eten. Dat is wel jammer want er zijn er niet zoveel in een residentie en dan kun je dus ook niet veel andere meevragen.
Rond een uur of half 8 zijn we terug gegaan naar onze kamer en heb ik nog even geskyped met moeders. Rond half 11 snel gedoucht en toen ben ik naar de welcome party in havana club gegaan. Dat was daar wel erg gezellig, maar omdat ik nogal moe was ben ik niet lang gebleven.

Die nacht heb ik niet goed geslapen heel licht.. en mijn buurvrouw op de kamer had die gozer weer bij der , dus toen ik wakker werd en omkeek zaten ze weer alle2 in hun ondergoed. Ik weer gauw omgedraaid. Maar gelukkig gingen ze al gauw weer weg. Ik ben vandaag nog tot kwart over 9 op bed blijven liggen en dat was nogal zwaar voor me. Hier kan ik niet zo goed blijven liggen als thuis. Ik voelde me behoorlijk beroerd omdat ik niet kan eten. Vandaag moest ik om 10 uur bij school zijn en zijn we met een bus naar de Golden bay gegaan. Dat was een erg mooi strand. Niet super groot maar het was wel een zand strand en het water was super helder. Lekker gezwomen. Rond 3 uur ging de bus weer terug en langs het pad naar de bus kon je fruit kopen. Daar heb ik een bakje gekocht want ik dacht dat krijg ik misschien wel weg, maar heb maar een paar stukjes op dus dat schiet ook niet op.Eenmaal terug ben ik naar mijn kamer gegaan. En dat is waar ik nu nog ben. ik ga zo nog even met wat mensen eten. Ik hoop dat ik dan eindelijk weer is iets normaals weg krijg, Want dat is toch wel een probleem..

  • 24 September 2011 - 21:27

    Mieke:

    Wel, een heel verslag. Vanavond heb ik een tijdje met je op skype zitten praten. Dat was erg gezellig! Je klonk vrij opgewekt. Hou dat vast lieve Rosa.
    Liefs en kus van Wendy
    Mieke (en GJ natuurlijk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Mijn eerste reis naar malta

Recente Reisverslagen:

09 December 2011

Last day in Malta

04 December 2011

Zondag 4-12

03 December 2011

Zaterdag 3-12

30 November 2011

Almost 10 weeks in Malta

25 November 2011

Vrijdag 25-11
Rosa

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 32660

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 02 Augustus 2014

Stage in Suriname

04 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Bristol

22 September 2011 - 10 December 2011

Mijn eerste reis naar malta

Landen bezocht: