Vertrek en eerste dag - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu Vertrek en eerste dag - Reisverslag uit Valletta, Malta van Rosa Waal - WaarBenJij.nu

Vertrek en eerste dag

Door: rosavdwaal

Blijf op de hoogte en volg Rosa

23 September 2011 | Malta, Valletta

Woensdag 21 december moest mijn koffer nog ingepakt worden. Met veel pijn en moeite heb ik een hoop kleding weer terug in de kast gelegd op verzoek van mijn moeder. Met nog helemaal niet het besef dat ik de dag erop al weg ging. Dat kwam die ochtend pas om half 4 toen ik eruit moest. Eenmaal op het vliegveld aangekomen ging ik mijn koffer inleveren samen met mama. Helaas was die nog net iets te zwaar en geeft mijn lieftalige mama er nog een kilo uitgehaald en in mijn handbegage gedaan. Ik voelde me niet zo lekker , omdat het nu toch wel erg spannend werd. Na nog even wat gedronken te hebben met zijn alle. Moest er afscheid genomen worden en moest ik door de douana. Dat afscheid viel me zwaar. Eenmaal in het vliegtuig bleven de tranen over mijn wangen stromen.Ik zat naast 2 chinezen en ik was toch wel erg moe, dus was ik in slaap gevallen. Alleen droomde ik nogal raar en schrok wakker. Die chinezen schrokken er gewoon van. Gelukkig verliep die reis goed. Toen ik in Rome was geland heb ik gelijk de juiste gate opgezocht zodat ik daar in ieder geval dicht bij in de buurt zat. Moest wel even aan een stewardes vragen welke kant ik op moest, maar dat lukte nog wel in het engels. Na een tijd voor het raam op het vliegveld te hebben gezeten ben ik maar alvast bij mijn gate gaan zitten. Daar vroeg ik me eigenlijk toch wel af hoelaat ze gingen boarden ,dus ben ik met mijn beste engels en men ticket papiertje aan die vrouw bij de balie gaan vragen hoelaat we gingen boarden. Stond het gewoon op mijn papiertje haha. Op het vliegveld kreeg ik ook nog een praatje met een man die uit malta komt. Hij was net in nederland geweest bij emmen en den helder.
Nja toen ik eindelijk op het vliegveld in malta kwam. Kon ik mn vervoerder niet vinden, dus ik al naar huis bellen, maar precies op dat moment zag ik een vrouwtje lopen met een ef document. Daar was ik gauw op afgestapt en die hebt me verteld met wie ik mee moest rijden naar mijn residentie. Eenmaal op mijn residentie aangekomen werd mij verteld op welke kamer ik sliep. Ik slaap op een kamer met 4 bedden, maar er zijn met mij erbij maar 3 bezet. Nog een nederlander en een pools meisje. Dat nederlandse meisje blijft nog 2 weken en die poolse gaat van het weekend weg.
Nadat ik mijn spullen op m'n kamer had gezet. Moest ik me weer melden bij de reseptie van mijn hotel.

Die vertelde mij waar mijn school zit. dat is dus aan de andere kant van de straat. Lekker dichtbij. Daar heb ik me gemeld en toen kreeg ik een kleine rondleiding door de school. Daarna zijn we met de activiteiten regelaars helemaal naar Sliema gelopen. daar wat gedronken en weer terug gelopen. Ongeveer 2 uur gelopen in totaal. Was versleten, want had ook nog niets gegeten. Toen we eenmaal weer terug waren. Was de school al dicht en ben ik samen met een andere Nederlandse jongen (kevin) en een rusische jongen wat gaan eten. Ik heb namelijk bij mijn residentie diner vouchers gekregen, dus kan ik uit 5 restauranten kiezen waar ik wil eten en dan heb ik een voorgerecht-hoofdgerecht-dessert en wat te drinken. Alleen had ik die toen nog iet gehad. Dus had ik er een geleend van Kevin. Ik had een pizza beseld, maar ik kreeg amper 1 puntje weg. Dat is nog een beetje een probleem. Dikker kom ik zo niet thuis.
Daarna ben ik naar mijn kamer gegaan en heb ik de laptop gepakt. Aangezien ik nog super erge heimwee had naar vrienden en familie wilde ik eigenlijk gelijk alweer naar huis wilde heb ik gelijk een tijdje met mijn moeder geskyped. Uiteindelijk ben ik maar gaan slapen..

  • 23 September 2011 - 21:46

    Marina:

    Schatje, alles zal goed komen. Later zul je met plezier op al je belevenissen terug kijken en trots op jezelf zijn dat je dat toch maar ff gepiept hebt.
    Wij zijn nu al trots op je hoor!

  • 23 September 2011 - 21:54

    Jacqueline:

    You Go Girl!!!!!

  • 23 September 2011 - 22:45

    Corrie:

    Top dat je een reisverslag bij gaat houden. Al was de eerste dag moeilijk, koppie op hoor, wordt vast The Time Of Your Life ;-)

  • 23 September 2011 - 23:08

    Henk En Vera:

    Hey Roos,

    Tuurlijk is het moeilijk maar dat gaat helemaal goed komen hoor. Het is allemaal nog je weg zoeken daar natuurlijk, maar ik kan je vertellen dat St. Julians helemaal leuk is. Wij zijn er vorig jaar 2 weken geweest en mijn nichtje heeft er bijna een jaar gezeten.
    Er is een leuke loungebar genaamd BarCelona en leuke restaurantjes bij het haventje. En op de heuvel richting Paceville zit een restaurant dat is 24 uur per dag open, daar kun je sushi, pizza's etc. eten en niet te duur. Ik heb daar nog een vriendin zitten, zal haar eens vragen naar de leukste plekken momenteel.

    En de bus is spotgoedkoop, je kan daarmee ook heel simpel naar Valetta, ook een leuke stad, gewoon bij het eindpunt eruit en je loopt de poort door, zo de stad in.

    Ik weet niet of je duiken leuk vindt, maar je zou daar ook gelijk je duikbrevet kunnen halen. Henk heeft ook gedoken vorig jaar en de duikschool zat naast het openbare zwembad aan de zee. Hij was wel tevreden over deze duikschool. Deze duikschool zit vlakbij het Le Meridien Hotel. Maar dat zul je vast al gezien hebben, als je al naar Sliema gelopen hebt, hihihi.. Waarschijnlijk zit je nu in Paceville in het echte uitgaansgebied.

    Ga er lekker van genieten, voor je het weet is het alweer voorbij.

    XXX Henk en Vera

  • 23 September 2011 - 23:18

    Vera:

    Ohja, als je moeder straks komt moet je maar zeggen: mam, als je echt goede sushi wilt moeten we bij Zest gaan eten. En wat ook echt een supergoed restaurant is, is: Peppino's tegenover het haventje. En Barracuda's dat is in de bocht als je vanuit St. Julian richting Sliema loopt. Maar dit zijn wel de wat duurdere restaurants hoor.

    Nou, ik ga navraag doen bij die vriendin en kom erop terug bij je.

    Have fun!!!

  • 24 September 2011 - 06:58

    Mieke Van Der Hoeven:

    goedemorgen, ik heb net je verslag zitten lezen. Kop op!
    Je hebt in ieder geval wel goed weer.
    Volgende week gaan de lessen echt beginnen?
    We gaan je volgen. Groetjes Mieke

  • 25 September 2011 - 11:31

    Martine:

    Hé Rosa,ik lees net je verslag..
    meid wat pittig allemaal..maar hou vol de eerste week is altijd t spannendst want alles is nieuw voor je.
    T gaat echt goed komen.
    En net wat je moeder zegt,later zal je zo trots zijn dat je t heb geflikt haha.

    X Martine en mn mannetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Mijn eerste reis naar malta

Recente Reisverslagen:

09 December 2011

Last day in Malta

04 December 2011

Zondag 4-12

03 December 2011

Zaterdag 3-12

30 November 2011

Almost 10 weeks in Malta

25 November 2011

Vrijdag 25-11
Rosa

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 32682

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 02 Augustus 2014

Stage in Suriname

04 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Bristol

22 September 2011 - 10 December 2011

Mijn eerste reis naar malta

Landen bezocht: